Březen 2012

RECENZE: "HAMLET" SE S ÚSPĚCHEM VRÁTIL DO PRAHY

29. března 2012 v 17:08
Na "Hamletovi" začal Janek Ledecký pracovat v roce 1997 a po dvou letech příprav měl světovou premiéru v tehdy novém Divadle Kalich. Tam se hrál dlouhé roky a trhal divácké rekordy. "Hamleta" se poté ujal broadwayský režisér Robert Johanson, který ho drasticky předělal a s obrovským úspěchem uvedl v jihokorejském Soulu, kde se uvádí dodnes. Proběhla také premiéra v Japonsku a plánuje se Bukurešť.

Do Prahy tedy přijíždí nová, světová verze "Hamleta" s podtitulem "The Rock Opera". Oproti poslednímu uvedení v Kalichu skutečně Janek Ledecký ve spolupráci s Martinem Kumžákem přitvrdil a onen "rock" je slyšet v podstatě v každé písni. Velice výrazné jsou basy, přidané byly i kytarové riffy, kontrastně také dramatické smyčce. Rytmické bicí lze nyní slyšet i v kdysi popově laděných písních jako "Neztrácej čas" a rozhodně jim přidaly na atraktivitě.Hudebně i textově "Hamlet" zůstává tím nejlepším, co se na naší scéně vytvořilo. Výrazné hudební motivy, chytlavé melodie, velké árie i intimnější duety tvoří dohromady jedinečný celek, ze kterého nevystupují ani hravé skladby "Je to blázen" a "Celej život kopu hrob". Jako symbolické uzavření děje slouží symfonická píseň "Být", která umlčuje veškeré intriky, zrady a (sebe)vraždy zastoupené rockovou hudbou a zůstávají jen mírové smyčce. Hudebnímu zážitku také napomáhá kvalitní nahrávka hudby, díky které tentokrát ani příliš nepostrádáme živý orchestr.

Nový "Hamlet" se stává ještě věrnější své slavné předloze. Připsány byly postavy bývalých Hamletových učedníků Rosencrantze a Guildensterna, které přinášejí do muzikálu méně tradiční hip-hopové prvky. Nemusíte se však bát, jejich rap zazní decentně pouze v písních "Dánsko je past" a "Je to blázen", jinak se s nimi setkáváme sporadicky a jsou součástí company. Dalším výraznou změnou je přidání nové písně "Být nebýt" na úplný začátek druhé půle, u které nejvíce oceňujeme povedený a cappella začátek. Konečně tak i v muzikálové verzi zaznívá nejslavnější Hamletův monolog.K dalším dílčím změnám patří například připsání partu královny do Claudiovy motlitby "Bože můj, kudy dál", ve stejné scéně se také Claudiovi zjeví jím zavražděný bratr. Lehce byla upravena také například kompozice písně "Dneska je naposled", do které byla vložena choreografická vsuvka. Po skončení představení byla zařazena také zahraniční verze děkovačky, tj. medley ústředních árií všech hlavních postav. Velice dobrý tah, který diváky baví a vyvolává nadšené reakce.

Režijní koncepcí, kromě zapracovaných změn, zůstává "Hamlet" totožný s předchozí verzí. Je to podpořené také nezměněnou scénografií Šimona Cabana, která je stále funkční a umožňuje rychlé změny prostředí. Jejím problémem je však přílišná utopenost v prostoru jeviště Broadwaye, neboť z malého Kalichu nedošlo k jejímu rozšíření ani jinému obohacení, což je trochu škoda. Zmínit musíme také výborné nadčasové kostýmy Simony Rybákové, které skvěle zapadají do konceptu představení.
Nejméně povedenou inscenační složkou jsou choreografie, na kterých s Robertem Johansonem spolupracovala Jana Hanušová. V představení neúčinkují žádní tanečníci, company byla vybírána především jako pěvecká a k tomu jsou také uzpůsobeny choreografie. Tanečních čísel příliš není, a když tak ve stylu "tleskejme do rytmu" nebo "choďme do kolečka". Eskaluje to především ve scéně "Láska jenom láska", kde jsou kreace skutečně tristní. Naopak při "Dneska je naposled" pracují ve prospěch celého čísla.
Na "Hamletovi" je tedy značně znát 13 let neustálého vývoje a vylepšování. Každá vteřina hudby se zdá propracována do nejmenšího detailu, každý nástroj má v nahrávce své opodstatnění a nad každým slovem v libretu se mohlo dlouho přemýšlet, zda skutečně do díla pasuje. Režijní koncepce dozrála jak víno a v celkovém dojmu zamrzí pouze utopená scéna a fádní choreografie.



Fotky z Hamleta

29. března 2012 v 16:59 | poppy2911
Všechny moc moc zdravím. Chtěla bych vám oznámit že jsem do galerie přidala složku s fotkami z muzikálu Hamlet. Je tu ale malý problém. Fotek zatím není moc a někteří interpeti nemají ještě fotky žádné. Budu samozřejmě nadále hledat a přidávat, ale bude to možná trvat i delší dobu, takže bych vás chtěla poprosit o strpení. Děkuji a přeji vám krásný den =)

Obsazení muzikálu Hamlet

29. března 2012 v 15:34

Hamlet: Václav Noid Bárta, Ondřej Ruml
Claudius: Janek Ledecký, Josef Vojtek
Gertruda: Leona Machálková, Marta Jandová
Polonius: Josef Laufer, Martin Pošta
Horacio: Pert Kutheil, Jan Tenkrát
Ofélie: Eliška Bučková, Brigita Cmuntová, Eva Burešová
Laertes: Ladislav Korbel, Patrik Vyskočil
Hrobník, principál: Juraj Bernáth, Tomáš Trapl
Helena: Eva Burešová, Brigita Cmuntová, Dominika Richterová



Monika Absolonová oslňovala v těchto skvostných šatech.

25. března 2012 v 17:30
Monika nad nikdy nezářila tak jako nyní. Zpěvačka si užívá divadelní ocenění, po němž už roky toužila, a teď se konečně stala jeho držitelkou. "Nečekala jsem, že tentokrát Thálii opravdu dostanu a říkala jsem si, že všechny ty hodiny líčení a česání jsou vlastně zbytečné," svěřila Super.cz Monika, jíž to neskutečně slušelo ve zlatavé róbě od návrhářky Ivany Mentlové.

Na předávání cen do Národního divadla ji vystrojil její nový stylista Flip Vaněk a je nutné říct, že od doby, kdy vzal její šatník do svých rukou, to zpěvačce sekne jako nikdy předtím. "Ještě jsme váhali, jestli si mám vzít na krk nějaký šperk, ale nakonec jsme nechtěli tříštit dojem z šatů," vysvětlila Monika.
To by ovšem nebyl její přítel Vráťa Janda, aby jí právě náhrdelník nevěnoval. "Dostala jsem ho od Vráti za tuhle cenu. Teď vám ho neukážu, ale určitě mne s ním někdy uvidíte. Ale skoro se na něj zlobím, měl by víc šetřit," svěřila zpěvačka.
Tu do Národního divadla a poté na afterpárty doprovázela téměř celá rodina. "To jsme my, Homolkovi," smála se, když představovala maminku s jejím přítelem, bratra Marka a babičku s dědečkem, jejichž přítomnosti si vážila nejvíc.



Monika Absolonová se nechala obarvit na blond. Líbí se vám?

16. března 2012 v 17:43
Monika si nechala výrazně zkrátit vlasy a navíc je z ní blondýna. S novými vlasy se objevila na natáčení pořadu To byl náš hit na TV Barrandov.

"Monika prochází celkovou změnou image. Naším záměrem je, aby se z ní stala taková česká Sophia Loren. Klademe důraz na ženské křivky. Vlasy nejsou ještě finální. Čekáme, až doroste ofina a barva vlasů se ještě trošku upraví, ztmaví," řekl Super.cz stylista Filip Vaněk, který má proměnu Absolonové na starost.
Změnou prochází kompletně i Moničin šatník. "Na cenách Thalie už to bude úplně jiná Monika. Máte se na co těšit," dodal Vaněk.








Derniéra Kleopatry

3. března 2012 v 19:05
V neděli 26. února 2012, se konala pro fanoušky "Kleopatry" poněkud smutnější událost, a to její derniéra (i když, mnoho z nich ve skutečnou derniéru nevěřili a nevěří). Hlavní roli ztvárnily opět společně Kamila Nývltová a Gabriela Gunčíková, tentokrát však ne striktně na poloviny, ale překvapily diváky výměnou i během představení. Ale stejně jako ve výročním představení - značnou část první půle odehrála Nývltová a druhé zase Gunčíková. V jedné scéně jsme pak mohli vidět Kleopatry obě, o tom ale kousek níže.
Nebyla by to derniéra v Divadle Broadway, kdyby se diváci nedočkali nějakých legrácek ze strany účinkujících. Vše začalo slavným vykutálením Kleopatry z koberce, tentokrát se však v modrých průsvitných šatech vykutálel tanečník Mário Čermák, který má do ladných křivek Kleopatry skutečně daleko. Další smích diváků na sebe nenechal dlouho čekat, nejvýraznější byla první scéna senátorů - Marcus Antonius Marian Vojtko se vzhlédl v laku na vlasy, který zakomponoval také do textu ("...nezdvihnou nalakované hlavy..."), Jiří Marek si tentokrát střihl disco senátora (taneční kreace byly dokonce nápaditější než originální choreografie) a Vašek Procházka senátorského sešitu zvolil modernější notebook. Těhotná Kleopatra Kamila Nývltová dostala od Libušky Vojtkové místo vody lahodně vypadající pivko a novopečený hrdý otec Caesar Martin Pošta poté neopatrně upustil dítě z lávky (a následně ještě při příjezdu do Říma). Caesar po své vraždě dostal od Antonia provizorní kapačku i masáž srdce, což ho překvapivě na několik vteřin probralo. Na několika místech se o vtipné situace zasadil také Alan Bastien a také Isis Linda Finková nezůstala stranou a na jeden svůj výstup si v náručí přinesla dvě krásná štěňátka.
Druhá půlka již byla na vtípky střídmější. Fulive Sylva Schneiderová tentokrát sbírala ze šňůry rudé dámské spodní prádlo a spinavé vojenské trenýrky. Podprsenka se Antoniovi Marošovi velice zalíbila a začal si ji zkoušet. Ideální manželství! Antoniovi se pak také poštěstilo v milostné scéně s Kleopatrou Gábinou Gunčíkovou, která odhodila paruku a odhalila své sexy dlouhé vlasy. Nakonec se slovy: "Já jsem vždycky nahoře," skončila na bezbranném Antoniovi. Bez paruky pak hrála Gunčíková až do konce představení. Pánové se mohli kochat dámskou krásou ve scéně "Roztoužená", kde po sobě toužily obě Kleopatry. Naopak dámy si mohly přijít na své u "Dámy vládnou", kde senátoři Daniel Bič a Mário Čermák byli pouze ve spodním tělovém prádle. Dušan Kollár pobavil uvedením Marca Antonia na scénu jako: "Maroš". Octavian Bohouš Josef přišel v bitvě u Actia o ruku a Marian Vojtko poté při "Síle vůle Bohů" ošahával padlé spolubojovnice.
Po tomto uvolněném představení, které alespoň v některých scénách pobavilo všechny přítomné diváky (někdy se bavili jen fanoušci, kteří "Kleopatru" a účinkující dobře znali), následovala bouřlivá děkovačka, opět zakončená společným duetem Kleopater. Tím (prozatím) skončil příběh slavného muzikálu o slavné egyptské vládkyni. Monice Absolonové nastartoval hvězdnou kariéru, Kamile Nývltové otevřel dveře do světa muzikálů a Gabriele Gunčíkové dal novou (byť krátkou, ale náročnou) životní zkušenost. Můžeme se tedy jen dohadovat, kdo a kdy bude další, komu "Kleopatra" změní život...